Jag försöker koppla mig till en Access databas men får felmeddelande hela tiden, har googlat men inte hittat någon lösing. Jag har aldrig sett den providern tidigare, har alltid använt nedanstående. Du kan ju prova den och se hur det verkar: Den ger samma felmeddelande den med, testade den först. Har googlat mig blå och blivit skallig men inte hittat hur man kopplar till Access. Sjukt men det fungerar, om jag går in i IIS och sätter alla programpooler till x32 = true och classic pipeline så fungerar det. Connectrionstring till Access i Win7 x64
<code>
Dim oConn
Set oConn = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
oConn.Open "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=C:\inetpub\wwwroot\skuldverktyg\data\skulder.accdb"
Set GetDatabaseConn = oConn
</code>
Får detta felmedelenade:
<code>
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven
</code>
Har googlat och ändra i IIS, skapat en pool som kör 32 bitars klassisk, installerat "AccessDatabaseEngine" men kan fortfarande inte ansluta till databasen. Finns det någon som har något tips på vad jag mer kan testa?Sv: Connectrionstring till Access i Win7 x64
Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\inetpub\wwwroot\skuldverktyg\data\skulder.accdb;Persist Security Info=False
JohanSv:Connectrionstring till Access i Win7 x64
Sv: Connectrionstring till Access i Win7 x64