Jag vill att ett script ska köras, låt oss säga, 23:00 varje dag. Men det ska ske automatiskt utan att mna ska behöva gå in på sidan som scriptet ligger på.. Nej, det går inte eftersom ASP-sidorna körs när man besöker sidorna. Det bästa sättet att lösa ditt problem är nog att skapa ett VBscript och shemalägga det med AT-kommandot på servern. Okej, det var det jag trodde.. VB-script använder du troligtvis på dina ASP-sidor, så du redan det :) jo, det vet jag ;) går det inte att lägga till IE i "scheudeled tasks" och slänga med en växel som säger vilken sida den ska gå till? vore ju ett väldigt enkelt sätt att komma runt det problemet.. Nej, det är inte svårt! Jag har iofs inte testat själv, men har du bara gjort scriptet så är det inte svårt att schemalägga det. Jag har för mig att det finns bra information om AT-kommandot i Windows-hjälpen.köra script en viss tid
går det att göra med asp?Sv: köra script en viss tid
/JohanSv: köra script en viss tid
Är inte så vass på VB än så det får helt enkelt bli att man får gå in på sidan ;)Sv: köra script en viss tid
/JohanSv: köra script en viss tid
det jag menade var att jag inte tror att jag klarar av att göra en sådan komponent.. det är väll rätt avancerat?Sv: köra script en viss tid
PeppeSv: köra script en viss tid
/Johan