Hej du har ett " för mycket, det efter andra # ska bort : Hej! Vad har variablen SQL för värde efter raden har körts? När jag stöter på dessa problem brukar jag skriva ut strängen i en echo eller etikett (beroende på vad/var jag kodar) för att se vad det är för instruktioner som slutligen skickas. Fattar jag inte något då så tar jag med mig strängen till SQL-redigeraren och ser vad den säger.Varför ?
Jag blir snart tokig kommer inte på vad felet är på denna sql sträng
SQL = "DELETE * From Ink WHERE Utl = (True) and Datum<#" & Request.QueryString("Datum") & "#" and Avd=" & Request.QueryString("Avd")
får detta felmess
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'
Expected end of statement
/LiteMapp/AspFile/NoInk.asp, line 15
SQL = "DELETE * From Ink WHERE Utl = (True) and Datum<#" & Request.QueryString("Datum") & "#" and Avd=" & Request.QueryString("Avd")
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------^
Säker j enkelt men jag kommer inte på det nu.
TobbeSv: Varför ?
SQL = "DELETE * From Ink WHERE Utl = (True) and Datum<#" & Request.QueryString("Datum") & "# and Avd=" & Request.QueryString("Avd")Sv:Varför ?
Har testat det men då får jag detta
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.
/CheckUpLite/AspFile/NollaInkom.asp, line 19
Men fattar inte vad som saknas.
TobbeSv: Varför ?
Och hur bra funkar detta ifall Request.QueryString("Avd") sätts till "42 OR 1 = 1"?
Hint:
https://www.owasp.org/index.php/SQL_Injection_Prevention_Cheat_SheetSv: Varför ?
//Ann