Hej I all välmening. Vill du formatera ditt kodblock, använd följande regel: Jag ber tusen gånger om ursäkt. Men jag är lite ovan vid detta! Har kortat ner coden som ni påpekade. Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag måste erkänna att jag fortfarande inte riktigt hänger med på vad du vill att koden ska göra. Ja, på sportoddset.com, logga in med tomas/tomas och klicka på A Tippa Odds i menyn. Jag tänker mig en codebehind ungefär så här: Tack för tipsen Tomas. Men totaloddset finns fortfarande kvar. Men jag tror inte jag greppade din cod riktigt. Eftersom sidan postar tillbaka(väl?) när man klickar på någon av knapparna "Betala" eller "Tippa" har du minst tre fall att ta hänsyn till i din codebehind:Nollställa textruta
Hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem.
Jag har en tippasida där jag tippar odds. Jag räknar ihop olika matchers odds och satsar en viss summa pengar. När jag seda klickar på "betala-knappen" så vill jag att textrutan "add1" med <%=Round(TotalOdds,2)%> ska nollställas. Den gör inte det, utan totaloddset står kvar om jag sedan tippar fler matcher. Hoppas ni förstår hur jag menar. Jag skickar med koden.
<FORM NAME="evalCalc" method="post" action="a_tippa_odds_add.asp">
<input type="hidden" name="ID" value="<%=GameID%>">
<font size="2" color="#FFFF00">totalodds:</font><font color="#FFFF00">
<INPUT NAME="add1" id="add1" TYPE="text" SIZE="12" value="<%=Round(TotalOdds,2)%>"> *
<INPUT NAME="add2" TYPE="text" SIZE="4" value="">
<INPUT VALUE="satsa" TYPE="button" onClick="calc()">
<p><font size="2" color="#FFFF00">ev. vinst:
<INPUT NAME="tot" TYPE="text" size="10" value=""> <font face="Verdana" size="2"><b><input type="submit" value="betala" name="pay"></b></font> </p>
</form>
Sv: Nollställa textruta
Fullständigt meningslöst att slänga ut så många kodrader för detta lilla problem.
Ingen Ingen komer att försöka tyda läsa. !
Och Och varför funkar inte ditt <code> som hade förenklat läsningen något.
Pelle vad är detta !!! ???
Korta ner och hitta det ställe där
"så vill jag att textrutan "add1" med <%=Round(TotalOdds,2)%> ska nollställas."
Skall exekverasSv:Nollställa textruta
<code vb.net>din kod...</code >
Du kan byta ut vb.net mot följande alternativ:
cpp, c, c++, c#, c-sharp, csharp, css, delphi, pascal, java, js, jscript, javascript, php, py, phyton, rb, ruby, rails, ror, sql, vb, vb.net, xml, html, xhtml, xslt
Sv:Nollställa textruta
Sätter du TotalOdds=0 nånstans i din codebehind? Inputboxen lär inte nollställa sig själv enbart av önsketänkande :)
Finns sidan publikt nånstans så man kan se den?Sv: Nollställa textruta
Sv:Nollställa textruta
If Request.Form("pay") <> "" Then ' Betala
SparaBråteINånDatabas()
NollställTotalOdds()
InitieraNyTipsrad()
ElseIf Request.Form("B1") <> "" Then ' Tippa
RäkaUtTotalOddsPåNåtFiffigtSätt()
Else ' Ny sidvisning
InitieraNyTipsrad()
End If
Och ifall man ska kunna spara flera tipsrader så vore det nog fiffigt med nåt sätt att kunna se de man redan sparat.
Jag sparar de tippade matcherna i databasen. Sedan kan man se dem under dina odds. Det har jag fått till.
Men det här med textrutan greppar jag inte.Sv:Nollställa textruta
1: Sidan visas "för första gången", d.v.s. ingen knapptryckning
2: Besökaren har klickat på "Betala"
3: Besökaren har klickat på "Tippa"
I fall 1 och 2 behöver du på nåt sätt initiera en ny, tom tipsrad och nollställa/initera totaloddset, medan i fall 3 så ska den befintliga raden behållas och ett för raden specifikt totalodds beräknas.
Mitt kodexempel visar ett möjligt sätt att särskilja mellan de tre fallen, samt vad som behöver göras (givet att hjälpfunktionena SparaBråteINånDatabas(), m.fl. finns tillgängliga).