Finns det någon som har något tips, färdig applikation etc över hur man kan göra en sida med små notiser, som sen kan länkas upp till helsidor med all text, och ev en bild. Det skulle vara väldigt uppskattat. Jag har byggt ett sådant system - men det kommer jag sälja ut - inte som gratiskod. Det är ju inte så svårt om du kan lite ASP. Tack så mycket för hjälpen:=) det funkar nästan nu.. Har jag gjort klar den första sidan, men fått problem på den andra visaArtikel.asp. vad ska jag skriva för att den ska hämta upp rätt artikel ID och visa just det? Artikelsystem, typ expressen.se
Sv: Artikelsystem, typ expressen.se
/PelleSv: Artikelsystem, typ expressen.se
Först så bygger du en databas med typ följande info.
artikelID.
artikelRubrik
artikelText
artikelBild
artikelDatum
Sedan på din första sida med de små notiserna så plockar du fram all data utom Bilden, samt att du "beskär" texten till typ 200 tecken.
Sedan skriver du ut de på din sida och länkar varje rubrik till en annan sida som kanske heter: visaArtiklen.asp och slänger med artikelId i den länken så här:
<code>
<%=RS("artikelRubrik")
</code>
när man sedan trycker på länken går den in i databasen och hämtar all information och presenterar den på sidan.
Beroende på hur anvancerat du vill ha det så tar det inte lång tid att fixa till, skulle kunna bygga en enkel lösning på 1-2 timmar.
- MagnusSv: Artikelsystem, typ expressen.se
Mvh / Henrik