Hej jag vill ha en DD som är en vis bred, men när man "öppnar" den så ska den expandera, så att allt visas. Det finns i access om man gör en sån i ett formulär där. Nån som vet om det finns till html/asp ??? Måste du inte använda Java eller Jscript ?? Jag kan nästan garantera att du inte kan göra det i HTML, i alla fall inte enligt den "godkända" koden. <html> Tja Misstänkte nästa att det var så du ville ha det...Hur göra för att dropdownen ska bli bredare när den fäls
Bifogar ett litet exempel!
<code>
<html>
<head>
<meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio.NET 7.0">
</head>
<body>
<SELECT ID="Select1" NAME="Select1" style="width:100px">
<OPTION>
Hej hej hej
</OPTION>
<OPTION>
Detta blir för långt
</OPTION>
</SELECT>
</body>
</html>
</code>Sv: Hur göra för att dropdownen ska bli bredare när den fäls
IE & Netscape (plus alla andra browser programmen) hittar på egna kommandon, vilket är vida känt.
Och i ASP finns det inte någon sådan funktion. ASP hanterar serverhändelser, inte sånt som händer hos klienten.
Jag kan inte JScript eller Java, men du kan väl fråga någon som kan(om du inte kan själv).
Hoppas jag varit till lite hjälp iaf.Sv: Hur göra för att dropdownen ska bli bredare när den fäls
<head>
<title>DropDown - BREDARE</title>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
<select name="DropDown1" onCLick="this.style.width = '200px';" style="width:100px;">
<option>JONAS</option>
<option>jonas Andersson testar lite grann</option>
</select>
</body>
</html>
Något sådant kanske?
//Jonas 'XorXaX' Andersson
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Sv: Hur göra för att dropdownen ska bli bredare när den fäls
PthaZathrea, jo nånsorts dhtml borde man kanske kunna använda, göra en grej som ser ut som en dropdown kanske.
XorXaX: Njaa asså Själva rutan får inte bli längre, pga utsendet på sidan utan bara den som fäls ner ska bli längre, har du nån annan ide ??
Nån annan klurig människa som har en ide???
/JOnber Sv: Hur göra för att dropdownen ska bli bredare när den fäls
Är nästan säker på att det inte kommer att gå att få det som du vill... Men vem vet kanske det går. Jag personligen tror inte att det går iaf.
Skulle någon veta så skull ejag vilja vet hur dem har lykats!
Lycka till!
//Jonas 'XorXaX' Andersson
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨