Jag har tre bilder på min server dom jag vill sätta i hop till en, en "animerad" bild. Jag kan inte göra den aninmerad direkt eftersom det är olika bilder som ska sättas ihop varje gång och skulle jag göra alla olika "kopplingar" så skulel jag vara tvungen att göra 192 st bilder :/ Svårt att se att det skulle gå med ASP om du inte kodar järnet. En komponent som låter dig bygga bilder och spara dem kanske skulle vara bättre. mmm, det var det jag befarade :/skapa bild?
Jag vill att en asp sida ska skapa bilden och sedan skriva ut den så att man kan infoga den med en img-tagg från en annan sida. alltså samma funktion som denna kod gör:
<%
Response.ContentType = "image/GIF"
Const adTypeBinary = 1
Set objStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
objStream.Open
objStream.Type = adTypeBinary
objStream.LoadFromFile Server.MapPath(strImg)
Response.BinaryWrite objStream.Read
objStream.Close
Set objStream = Nothing
%>
Nån som fattade och vet hur man kan lösa det på ett smidigt sätt? Istället för att behöva göra 192 animerade bilder ska man alltså kunna matcha ihop tre stycker som att de växlar mellan varandra så det blir som att det är animerat..Sv: skapa bild?
Även om din 3 bilder inte kan sättas ihop på 192 olika sätt så kan det bli jobbigt ilängden, men jag har inte sett något som skulle kunna göra så, så det blir nog till att göra de olika animeringarna för sig själv.
- magnusSv: skapa bild?
(det var alltså inte ret bilder jag skulle sätta ihopp i 192 olika formationer, det går ju inte, utan det var 192 olika formationer som hade tre bilder var...)