Håller på med en databas för foton (som ligger på hårddisken). I databasen skall jag ha ett fält som talar om i vilken folder bilden ligger i. Undrar nu om det i ASP finns någon funktion som man på ett enkel sätt kan använda för att få upp en sådan där rutan där man kan bläddra mellan foldrar (och drivar) och välja ut en film. Sidan är till en fotograf som skall visa bilder på nätet. När han lägger ut bilderna så tänkte jag att det var lättast om han bara kunde trycka på en knapp, få upp en sådan där "filhanteringsruta" och kunna välja vilken bild det är och samtidigt då automatiskt kunna få registrerat vilken folder den ligger i. Namnet på bilden och foldern blir ju sen en del av sökvägen när bilden skall visas på en webbsida. Kolla på de olika upload tips som finns i tips o trixHämta sökväg
Har sett något sånt i webb baserade mailsystem när man skall göra en attachment men jag förmodar att det då handlar om en upload grej och det är jag ju inte ute efter, vill ju bara kunna välja en bild och få sökvägen till den.Sv: Hämta sökväg
Sv: Hämta sökväg
Tror att du får skapa en sida där han först väljer vilken mapp han skall upload i, och sedan när han har gjort det laddar du upp till den mappen.
Annars tror jag du måste installera speciella activeX kontroller för att han skall få den funktionliteten, eller så skriver du kod som loopar igenom mappstrukturen och på så sätt ger honom en sida där han kan klicka sig ner/upp i trädstrukturen