Jag har fårsökt att få något i Session_onEnd att fungera och det fungerar inte. När jag använder Session.Abando då ska Session_onEnd köras men det vill den inte hur jag vrider och vänder på allt. Har testat det i IIS och PWS men ingen av dem vill köra Session_onEnd. Kan någon förklara varför? Problemet är att sessionsvariabeln redan är tömd. Använd istället Session.SessionID. Skapa et fält för SessionID i användar tabellen sätt den till Session.SessionID när man loggar in. Sätt den till null när man loggar ut. Eller sessionen avslutas. Bör fungera.Session_onEnd = DÖD
<script language="vbscript" runat="server">
Sub Application_OnStart
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/nintendoklar/data/dataONS.mdb")
Connect.execute("UPDATE Test SET Skriv = 0 WHERE Skriv = 1")
Connect.Close
Set Connect = Nothing
End Sub
Sub Application_OnEnd
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/nintendoklar/data/dataONS.mdb")
Connect.execute("UPDATE Test SET Skriv = 0 WHERE Namn = '" & Session("Username") & "'")
Connect.Close
Set Connect = Nothing
End Sub
Sub Session_onEnd
Connect.execute("UPDATE Test SET Skriv = 0 WHERE Namn = '" & Session("Username") & "'")
Connect.Close
Set Connect = Nothing
End Sub
</script>
Snälla hjälp!!!!!!!!!!Sv: Session_onEnd = DÖD
Sv: Session_onEnd = DÖD