Hej jag får följande meddelande när jag skall skapa ett nytt project i VS InterDev 6.0 Något i stil med att du inte kan skapa en webplats "innuti" en annan. Tydligen är C:\inetpub\wwweroot\project4\ en webplats och då kan du inte skapa en ny innuti den vilket C:\inetpub\wwweroot\project4\project4_local är. Hmm, kanske inte blev så mycket klarare av detta, men man kan ju alltid hoppas... Lite...Men det är ganska konstigt tycker jag eftersom jag ahr installerat enlit boka... TRor att det är så att du angivit fel sökväg till projektet. När du skapar ett projekt skall du inte lägga projektfilerna i INETPUB. Lägg dem t.ex i en projektkatalog. InterDev ladarupp dem till servern. Skulle jag chansa på löser ditt problem. Aha... ok....Tack skall ni ha.....nu kan jag äntligen börja att jobba...vad betyder det här...
"Cannot create a disk-based Web application in 'C:\inetpub\wwweroot\project4\project4_local'. You cannot configure ''C:\inetpub\wwweroot\project4\project4_local' as a fronpage web, because the directory 'C:\inetpub\wwweroot\project4' above it is already configured as a fronpageWeb. You can open that web instead...
vad i helskotta betyder detta....
hoppas någon kan hjälpa mig...
/tyronneSv: vad betyder det här...
/JohanSv: vad betyder det här...
Dvs....jag har installerat IIS 5.1 och kör mot Dreamweaver ultra dev..och det fungerar bra....Nu vill jag prova interdev....Sedan laddade jag hem fronpage server extension och installerade den (2002) Därefter installerade jag interdev..
Nu startade jag programmet och skulle skapa ett nytt projekt och fick då ovanstående meddelande....
Hur kan jag komma tilrätta med detta då... för nu verkar det som att det inte fungerar...'
/Tyronne Sv: vad betyder det här...
Sv: vad betyder det här...
Så jag behöver alltså inte lägga mina projekt i inetpub/wwwroot för att kunna testköra dem lokalt, Det sköter interdev..är det rätt tolkat..
/tyronneSv: vad betyder det här...
/Tyronne