Jag undrar om någon kan hjälpa mig med detta? Är det någon som vet om det finns någon sorts print-funktion i ASP eller sql som skriver ut till skrivaren? Det finns print i webläsaren, det blir inte alltid så fint, Annars kan du använda nånsorts raportgenerator typ Crystal Report, en annan variant är att du skapar det som pdf filer på servern som du sen öppnar för användaren > Är det någon som vet om det finns någon sorts print-funktion i ASP eller sql som skriver ut till skrivaren? Tack!Utskrift genom asp
Jag har en ASP-sida med en access databas bakom där jag har ord med tillhörande förklaringar. Nu är det så att jag skulle vilja ha en meny där man direkt ska kunna välja vissa ord och göra en utskrift. Dvs inte leta/söka reda på ordet .. Är det någon som kan hjälpa mig med detta?
//JohanSv: Utskrift genom asp
Sv: Utskrift genom asp
/jonberSv: Utskrift genom asp
ASP körs på servern. Om ASP skulle generera en utskrift skulle det ske på servern.
Jag antar att du vill skriva ut från klienten. Då kan du inte använda dig av ASP. Om du *verkligen* vill skriva ut från klienten så får du titta på JavaScript/VBScript, AxtiveX eller liknande.Sv: Utskrift genom asp
hur ser syntaxen ut för print() funktionen, kan den ta argument etc..