Hejsan, detta är ingen asp frågan utan ren html, hoppas ingen tar illa upp. För mig blir titeln "Falu Karate Klubb - Shotokan" och jag kan inte se någon annan titel någonstans i koden... skumt! Precis, jag förstår bara inte hur de kan få något annat än det. Jag har en fråga om de som har problem verkligen hämtar en ny version av sidan från servern. Eller om de hämtar en gammal cachad version från klienten. Kan vara att det sått så förut och att den som öppnar i första hand öppnar cachad sida. Då får dom ställa in sin webläsare att hämta ny version och uppdatera sidan. Jag kan inte heller hitta i din kod något problem. Tack för svaret! Jag håller med Johan... Problemet låg som väntat inte i koden.My first homepage - ej asp fråga
Jag har en sida som så vitt jag kan se ser bra ut. Men andra som varit inne på den säger att titeln är "My first homepage". Jag har kollat alla frames på första sidan, index filen, samt varenda liten under html-fil. Ingenstans står det typ <title>My first homepage</title>...
Det enda jag kan tänka mig är att de som klagar använder gamla versioner av explorer eller netscape (jag använder 6.0 av bägge och det ser bra ut) eller att det är något skumt med angelfire (som sidan ligger på), det vore ju inte första gången. Är det någon som haft liknande problem eller har någon aning om vad detta kan bero på?
Igen, ber om ursäkt för att jag skriver en html fråga här i ASP forumet, men det finns inget html forum och jag blir galen av det här problemet med sidan.
Tacksam för alla svar!Sv: My first homepage - ej asp fråga
/JohanSv: My first homepage - ej asp fråga
Jaja, tack för försöket.Sv: My first homepage - ej asp fråga
Sv: My first homepage - ej asp fråga
Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara fallet dock. Det påtalades första gången av en person ganska tidigt efter jag gjorde sidan för nästan ett år sedan. Jag brydde mig inte så mycket om det då eftersom jag inte kunde hitta något fel.
Men nu har två andra personer (som inte varit inne på sidan tidigare eftersom de nyligen gick med i klubben) påtalat det också den senaste månaden, en som verkar vara ganska kunnig i html eftersom han påstod att det stod My first homepage i titlen i html koden. Väntar på svar från honom vilken html fil han menar att det skulle stå så i.
Nån annan som har nån aning vad det kan bero på eller haft liknande problem kanske?Sv: My first homepage - ej asp fråga
Den som klagar har en skum datorm med skum webbläsare...
Jag får oxå upp den där "falu-grejen"... :)
/cya Sv: My first homepage - ej asp fråga
Jag hade reggat ett par fast urls:
http://go.to/falukarateklubb
och
http://clik.to/falukarateklubb
Det blev dock något fel när jag skulle regga go.to adressen så jag reggade clik.to istället, trodde inte ens att go.to funkade.
Det visade sig efter ett tag att de som hade haft den felaktiga titeln hade använt sig av go.to där det mycket riktigt stod My first homepage. På clik.to är den dock som den ska vara.
Varför några använt sig av go.to är dock ett mysterium eftersom jag aldrig nämnt den adressen till någon.
Tack för alla svar.