Hejsan.. Vad för kod har du? Ja sessiones ja.. Session_OnEnd trigars efter 20 minuter om du itne ställer in annat på servern eller genom kod, du kan ju sätta en ny session timeout, smo typ 3 minuter eller så då skriver du nånstans på din site Jo har testat detta med.. win2k server kör IIS 5 ;o Jasså..global.asa För långsam?
Har sätt att när jag använder mig av global.asa filen för att se hur många som är inne på min sida så ligger gamma kvar.
Tax: om jag stänger min explorer och öppnar den i gen så är det 2 användare på sidan och så vidare.. är detta endast ett lokalt fel eller??
Har inte kikat så mycket men om någon har samma erfarenhet så droppa några rader.
Min sida hittar ni på www.zwork.mine.nu
MVH
//Stefan A.K.A.: ShivappaSv: global.asa För långsam?
Tror att du räknar sessioner, och dom tar inte "slut" förrän efter 20 min (standard)Sv: global.asa För långsam?
men det triggas ju inget i session_end eller va den nu heter..
Skall inte denna triggas när man lämnar sidan?? måste det ta 20min efter man lämmnar sidan??Sv: global.asa För långsam?
Session.Timeout = 3 'Minuter
jag tror att det finns ett färdigt script här i Tips & Trix till vänster
tror tillochmed att jag har skickat upp en, kolla på den hur den är om du behöver mera hjälpa med Active Users räkning å sånt..
MvH StefanSv: global.asa För långsam?
Men nu har jag bytt tibax till 2000 server..
Så jag tror det låg i IIS5.
Det loggade inte av fören efter X antal minuter om jag såg sidan lokalt..
Det va bara det jag upptäkte.. skulle kålla om någon viste någet om det..Sv: global.asa För långsam?
och ... Session_OnEnd triggas när en besökare antingen lämnar siten, Session.Abandon körs eller efter n-antal minuter (default 20 min)
men .... ligger inte subbrna i rätt ordningsföljd, dvs i den följd som de körs så har jag upptäckt att vissa gånger så triggas inte tex Session_OnEnd
cya,
PatrikBSv: global.asa För långsam?
Så det är så det ligger till..
jojo.. 5.1 mena jag va??
men nu i 2k funkar det som det skall och jag har inte ändrat på årdningen ??
Skummit =)
hej hop lingon *****