kam man stänga av sessions som man kan stänga av cookies i sin weblösare? finns det i så fall något man kan använda för att spara ett värde temporärt på användarens dator som inte går att stänga av? Sessions handhas av servern och det är bara där du kan administrera dem. På clientsidan kan du inte det Om inte clienten har cookies aktiverat så funkar inte heller Sessions. Sessions använder sig av en krypterad cookie för att "hålla reda" på besökare och vilka variabler i minnet som tillhör besökaren. hmm... jag hade för mig att det var servern som lagrade dessa sessions som en "cookie" på sin egna hårddisk. men det kanske är fel? Cookien som klienten håller reda på innehålle endast ett unikt id-nummer (och innehåller ingen krypterad information) för att servern ska kunna hålla reda på vilken session som hör till vilken besökare. finns det inget man kan använda för att det ska fungere ändå? måste ha något som ska lagra ett värde tillfälligt för användaren Du kanske kan spara värdet i en querystring? Vad är det för typ av information? har gjort ett bannerexchange som slumpar fram bilden och länken måste ju vara rätt till bannern..snabbt om sessions?
Sv: snabbt om sessions?
//PutteSv: snabbt om sessions?
Inga cookies i läsaren inga sessions på servern
cya,
PatrikBSv: snabbt om sessions?
/JohanSv: snabbt om sessions?
/JohanSv: snabbt om sessions?
men jag löste det på så sätt jag jag sparar bannerns ID och besökarens IP i databasen och sedan när man klickar på länken så hämtar den ID:t från databasen och skickar besökaren till rätt sida. Sen efter 45 minuter raderas posten i Databasen om inte samma IP kommer igen.
Finns kanske något smartare sätt men detta fungerer iallafall =)