Har det någon betydelse?? Tja man kan alltid göra av kall i från standard, mem man bör följa standard tycker jag Det funkar men det tar längre tid. Anger du inte QueryString letar den först (tror jag) en matchande ServerVariabel. Har för mig att QueryString är sist i turordningen så det är nog rätt bra att ange det. Det finns undantag men de är få och går att undvika. Det Patte säger är korrekt: Tja det var kloka svar på min ganska uppenbara fråga =) >>Server letar igenom hela Request objektets 5 kollektioner efter första >>matchande variabel i denna turordning: Helt riktigt Carl. Jag hade totalt fel på ordningen. Såg det i en dokumentation på nätet som tydligen var felaktig.QueryString
Snaddare ellr vad??
man kan ju lika görna sriva bara request("VadNu")Sv: QueryString
/jonberSv: QueryString
Sv: QueryString
Server letar igenom hela Request objektets 5 kollektioner efter första matchande variabel i denna turordning:
Clientcertificates
Cookies
Form
QueryString
ServerVariables.
Detta kommer att belasta servern mer vilket betyder att det kommer att ta längre tid. Varför inte kalla på korrekt kollektion på en gång.
//PutteSv: QueryString
Jag tänkte att det va något sådant..
Tackar och bugar för era snabba och kloka svar..
MVH
//StefanSv: QueryString
>>Clientcertificates
>>Cookies
>>Form
>>QueryString
>>ServerVariables.
>>Detta kommer att belasta servern mer vilket betyder att det kommer >>att ta längre tid. Varför inte kalla på korrekt kollektion på en gång.
Hmm, i min ASP-bok (ASP 3.0 för professionella, sid 62 längst ned) står det att ordningen är:
QueryString, Form, Cookies, ClientCertificate, ServerVariables.
Dessutom står det att det inte bara påverkar prestandan att använda Request("fdfgdf") utan metoden är inte helt säker heller om man inte är säkar på att värdet inte finns i någon annan samling. Man bör inte använda funktionen om ingen annan funktion kan ge rätt resultat.
// CarlSv: QueryString
//Putte