Hej! Du måste ange Response.Buffer = True högst upp på varje sida som har en redirect i sig. I alla fall när du använder ASP 2.0. Jag har för mig att den är satt till True default i ASP 3.0 Prova att köra Response.Redirect "sida.asp" Måste den väl inte heller??? Tack för svaren!! Om du har Response.Buffer = True längst upp på sidan så behöver du inte köra en Response.Clear innan en Response.Redirectresponse.redirect
Jag har problem. Då användaren klickat på en knapp öppnas databasen och jag gör några kollar, några sessions sparas och sedan ska jag göra redirect till en annan sida. (Databasöppningarna och "kollarna" görs på samma sida mha Request.Querystring.)
Jag får detta felmeddelande:
"Response object error 'ASP 0156 : 80004005'
Header Error
(Rad där response.redirect är)
The HTTP headers are already written to the client browser. Any HTTP header modifications must be made before writing page content."
Jag har även testat att gå vidare till denna sida mha javascipt. Då fungerar det, men den förstår inte alla Sessions. Vissa sessions har inget värde längre, men vissa skrivs ut korrekt. Vad beror detta på?
Hur ska jag göra för att få det att fungera?
/DianaSv: response.redirect
<code>
<@.......%>
<%Response.Buffer = True%>
<%
....
...
...
response.redirect("adsf.asp")
%>
</code>
//PutteSv: response.redirect
Response.Clear
(Kräver att du har Response.Buffer = True)
på raden innan du kör din redirect, har du skrivit ut headerinformation, måste den rensas innan du kör en redirectSv: response.redirect
måste alltid komma innan <html>-taggen. Jobbigt, otroligt störande men sant!Sv: response.redirect
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q159402Sv: response.redirect
Det fungerar nu när jag har lagt till Response.Buffer=True och lägger till Response.Clear innan jag "redirektar".
/DianaSv: response.redirect
cya,
PatrikB