Jag har en sök sida som jag har lagt in Paging på. Men när jag ska gå vidare till text sid 2 med sökresultat på så får jag felmeddelande "Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another. " på raden där man kör SQL satsen. Har du initierat connection objectet/eller strängen och vad har du i sql variabeln?? Jorå! jag har initierat connection. Jag hade en helt fungerande sida med SQL satser osv innan jag lade till Paging. Första Paging sidan går bra , det är när man ska gå vidare till nästa som det blir fel.Paging
Dvs RecordSet..Open SQL,Connection,1,2
Är det någon som vet hur man kommer runt det?Sv: Paging
Sv: Paging
SQL satsen är ganska lång för den söker i flera fält.
SQL="SELECT * FROM databas WHERE termswe like '" & sokterm & "%' or termeng like '" & sokterm & "%' or termcro like '" & sokterm & "%' or termdut like '" & sokterm & "%' or termnor like '" & sokterm & "%' or termdan like '" & sokterm & "%' or termfin like '" & sokterm & "%' or termger like '" & sokterm & "%' Order by id Desc " Sv: Paging
Jag vet inte men har det något att göra med den här söktermen som ligger i SQL satsen.När man går in på Paging sida nr 2 så kanske den tappar sitt värde....