Hej Hej igen Blev en intressant diskussion det här, jag kom kanske inte med tillräcklig information i det inledande inlägget. Hmmm... Hej igen Onödigt att klaga å varandra hela tiden. Det hjälper väl ingen? I asp finns en funktion som heter: Tack Pelle för ett rakt svar. Danne, lyssna inte på obefogad kritik från människor som uppenbarligen föddes färdiga programmerare. Inga problem för min del, kan ju vara värre för en ny medlem som ställer en taskig fråga om det blir en massa oförskämdheter till svar.Sv: Procent
Ganska fantastiskt vilka frågor som kan
dyka upp i ett Forum för programmering !
Men i alla fall, det mest relevanta borde väl vara
Label1 = Fix(0,636363 * 100) & " %"
mvh
SvenSv: Procent
Du skall inte ta illa upp . Men om du skall
hålla på med programmering skall du kunna
elementär matematik och helst mer.
Du skall kunna engelska.
Forum som detta har en utvecklande kunskapsförstärkning
Om man då frågar om 1 + 1 är 2 ett antal gånger
så är man antinge dj...... slö eller så kan det vara
lämpligt att gå över till frimärkssamling istället.
Jag är 60 + och har bl.a varit matematiklärere
Min grundgissning är att det är slöhet som gäller.
mvh
Sven
Ett Gott Nytt År No hard feelings
DSSv: Procent
Det jag var ute efter var om det finns någon kod typ Format för att göra om 0.5 till 50% och om det var flera decimaler så ska bara två användas.
Att 0,5 * 100 = 50 behöver man inte vara mattelärare för att räkna ut.
Till saken hör att jag någon gång för länge sen använt mej av Format(variabel, "0.00%") (minns inte exakt) i VB, vilket jag inte får att funka i ASP.
Och för att bortförklara min dumma fråga ytterligare, har jag inte tillgång till någon litteratur om VB eller ASP, förutom Pellesoft vilket räcker långt för den amatörnivå jag ligger på.
Här brukar man i vanliga fall få svar på simpla frågor, utan att bli påhoppad som en total idiot.
/Danne 30+Sv: Procent
Den här diskussionen verkar dra iväg.
Vill bara säga att ett forum (som jag har förstått det) är just en plats där man kan ställa frågor eller ge tips på vilken nivå som helst.
Sen om någon svarar är ju en helt annan sak. ;-)
/pezasSv: Procent
>har jag inte tillgång till någon litteratur om VB eller ASP,
Visserligen bor du i Kalix men nog går det väl
att skaffa litteratur så långt norrut.
mvh
Sven Ö:-)
Sv: Procent
Det finns en funktion i VB som heter Format, men tyvärr finns den inte att tillgå i ASP :(
/ErikSv: Procent
x = FormatNumber(värde, decimaler)
Hälsningar
/PelleSv: Procent
Men detta funkar i mitt fall bättre
FormatPercent(värde,decimaler)
Man måste tydligen specificera vilken Format-function man vill använda
FormatDateTime, FormatNumber, FormatPercent osv
/DanneSv: Procent
Det tar tid att komma in i rytmen hos ett programspråk och alla är vi barn i början.
För er som inte gillar nivån på frågorna i forumet, läs dem inte då. Ingen tvingar er. Självklart skall frågor i alla nivåer kunna ställas, eller har jag fel pelle ?? Sv: Procent
Risken är stor att han inte syns till här nåt mer.
/Danne