Undrar om någon kan hjälpa mig med mitt problem. Hej OK, ska försöka förklara hur jag har det. Vill börja med att säga att jag verkigen uppskattar att du tar dig tid och svarar på mitt inlägg. Hej Antar att jag får ändra sättet jag plockar fram datumet första gången? Du kan köra "ful" varianten också, bara skriva Request(datum1)Problem med paging
Använder mig av funktionen "paging" efter en databassökning. Första sidan är OK, men när jag klickar på länken till tex sida 2 får jag upp följande felmeddelande:
"Syntaxfel i datum i frågeuttrycket '(tblNyhet.datum BETWEEN #--01# AND #--#)'"
Har en sida där man kan ange ett datumintervall för sökningen. Men det verkar inte som om detta "hänger med" till alla sidorna...
Vet inte vad felet är! Någon som kan hjälpa mig?
//AdamSv: Problem med paging
Utan att se koden är det svårt att svara,
men jag skulle tro att datumet inte hänger med,
du får skicka med det i länken både framåt och bakåt.
Återkom gärna med koden till länkarna och hur du tar emot datum
så kan jag hjälpa dig med det om du inte får ordning på det.
Anna-KarinSv: Problem med paging
Jag har en sida (arkiv.asp) med ett formulär. 1 Select Box för att välja månad och en för att välja år.
Plockar ut datumet (på sidan arkiv_visa.asp) med hjälp av Request.Form och använder det i min SQL-fråga...
Mina länkar ser ut som följande:
" & i & "
Räcker den här informationen eller behöver du mer?Sv: Problem med paging
I länken så får du lägga på datumena så att de kommer med till "nästa" sida så att säga.
" & i & "
Något liknande det blir det, nu vet jag inte om dina variabler stämmer,
så de får du ändra.
Anna-KarinSv: Problem med paging
Använder ju mig av Request.Form, men om jag skickar de med länken får jag ju använda Request.QueryString...?
//AdamSv: Problem med paging
då kollar den först om det är en querystring, sen om det är form.
Anna-Karin