Jag skrev i ett tidigare inlägg om mina script som fungerar på en polares server men inte på min. Det har visat sig att scripten är helt korrekta och jag har installerat om w2000 samt iis 5.0 pga av detta problem. Trots dessa uppoffringar fungerar inte scripten. En definitiv bekräftelse på detta fick jag idag när jag hämtade hem ett script för test. När jag installerat och provat i ungefär 10 minuter så fick jag felmeddelanden på sidor jag tidigare varit på i samma applikation. Med andra ord det SPÖKAR i min dator. Finns det någon som har en idé om vad detta kan bero på??? Hej! OK, det är mycket som är fel men så här ser det oftast ut: Det strular alltid när man kör ODBC mot en Access databas. Installera den senaste MDACen och kör OLEDB istället.Server kaputt??
Hälsningar UffeSv: Server kaputt??
Felet är solklart! Det beror på att dina våfflor inte är tillagade på rätt sätt.
Närå, men det blir lättare för oss som läser om ditt problem om du t ex inkluderar felmeddelande och skriptet som gör att servern blir knas.
Lev väl,
Tom S.Sv: Server kaputt??
Feltyp:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E10)
Det har inte angetts något värde för en eller flera nödvändiga parametrar.
eller så här:
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access]Allmänt fel Det går inte att öppna registernyckeln 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x490 Thread 0x524 DBC 0x72fc7ec Jet'.
Observera att scripten fungerar på andra servrer o att det sista av dessa två felmeddelanden fungerad till att börja med men därefter la av. Har även pysslat en del med asp-script så jag är inte helt off om man säger så. Hoppas det klarnade lite.
MVH Uffe Sv: Server kaputt??
Access 2000 connectionstring
Dim path
path = Server.MapPath("fil.mdb")
Dim Conn 'as ADODB.Connection
Set Conn=server.createobject("adodb.connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & path
SQL server-connectionstring
Dim Conn
Set Conn = Server.CreateObject("adodb.connection")
Conn.Open "Provider=SQLOLEDB; Data Source=[SERVERNAMN]; Initial Catalog=[DATABAS-NAMN]; User ID=[USER]; Password=[PASSWORD]"
Sedan så är OLEDB den snabbaste kopplingen.
//Putte