jag har en knapp som laddar en ny sida i en annan frame på sida med hjälp av en mkt enkel javascriptfunktion... Hej! jag vet att de inte hör hemma här, men det brukar gå snabbare att gå få svar här.... så därför postade jag här... om det är till besvär så får väl pelle flytta på det =) function Byt_Sida(){ www.vallsjo.com/mikael/editor.asplite java-problem, men det kan väl ni =)
function Byt_Sida(){
document.frame2.location="ny_sida.asp";
}
som ni ser väldigt enkel, och den fungerar utmärkt, men en sak är lite lustig...
när jag trycker på knappen laddar den sidan i den andra framen, men sen fortsätter den ladda något som aldrig blir klart, och om man trycker på någon annan länk etc så slutar den ladda...
vad är det den laddar egentligen, och varför blir det så... ingen kod som säger att den ska göra det...Sv: lite java-problem, men det kan väl ni =)
Detta är inte Java utan JavaScript och hör inte hemma i forumet "asp - allmänt". Om du har frågor rörande JavaScript så ställ dom i det forumet istället.
Nåja.
En funktion brukar oftast returnera något slags värde. Prova skriv
function Byt_Sida(){
document.frame2.location="ny_sida.asp";
return false;
}
Lycka till och lev väl,
Tom S.Sv: lite java-problem, men det kan väl ni =)
i vilket fall som helst...
jag har redan provat med return(0); och det gick inte alls bra..
så return false; funkar nog inte heller...
jag kan inte begripa varför det blir så... om nån tror sig veta vad det beror på får personen gärna kolla min testsida....
i så fall får jag säga vad ni ska göra för att stöta på problemet....Sv: lite java-problem, men det kan väl ni =)
frame2.location.href = "ny_sida.asp";
}
Så brukar jag skriva iaf...
Lycka till!
//Jonas 'XorXaX' Andersson
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Sv: lite java-problem, men det kan väl ni =)
det hela inträffar (inte alltid, men oftast) när man väljer antingen "ange" eller "ta bort" i fältet för lösenord....
båda länkarna öppnar en ny sida i den flytande framen längst upp (som bara tillfälligt är placerad där), även om sidan som öppnas vid "ta bort" automatiskt länkar tillbaka till den tomma sidan...
prova att välja "ta bort" och notera hur webbläsaren börjar tugga information, EFTER att min kod har genomförts...
förbryllande!