Nu har jag gjort en fin liten gästbok i asp men datorn beter sig märkligt, i.o.f.s inget ovanligt för min dator, men detta slår rekord =( Koden ser helt korrekt ut - jag kan faktiskt inte komma på vad det skulle kunna vara för problem. Prova att i utforskaren dela ut filen om du nu kör Microsoft Nätverk. det kanske är en lösning att instalera om, för när jag installerade PWS stod det att det hade blivit något fel, men jag har inte märkt nåt, förren nu...ännu fler databas problem =(
Jag ansluter till en databas och hämtar information, men det är så att det går bara titta på sidan en (1) gång per omstart, vilket är lite irriterande...
detta gäller alla sidor som använder sig av en databas på min dator, win 98, PWS och microsoft access 97
denna kod använder jag mig av, den verkar rätt, inga felmedelanden eller nåt sånt, om man vill uppdatera sidan måste man starta om, annars laddar den o laddar o laddar.....
<%
Dim objConn
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.ConnectionString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & "DBQ=C:\Inetpub\wwwroot\gastbok.mdb"
objConn.Open
%>
<%
Dim objRS, adCmdTable
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objRS.Open "Info", objConn,,, adCmdTable
Do while Not objRS.EOF
Response.Write "<TR><TD BGCOLOR=#ccCCcc><FONT SIZE=1 FACE=Verdana>"
Response.Write "<B>Namn:</B>" & objRS("Namn")
Response.Write " <B>Epost:</B>" & objRS("Epost") & ""
Response.Write " <B>Datum:</B>" & objRS("Datum")
Response.Write "</TD></TR><TR><TD>"
Response.Write "<FONT SIZE=1 FACE=Verdana>" & objRS("Meddelande")
Response.Write "</TD></TR>"
objRS.MoveNext
Loop
objRS.Close
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>
några ideer om vad som är på tok? Tack på förhand!
///jonasSv: ännu fler databas problem =(
Vet faktiskt inte, kanske du skall installera om PWS?
/PelleSv: ännu fler databas problem =(
Tyvärr har jag inte datorn i nätverk.
Ingen som råkat ut för samma sak?