Hej du menar att det blinkar till lite vitt för en tusendels sekund? Det tror jag inte att man kan komma ifrån. det blir så medan browsern laddar hem koden och renderar den. det tar en viss tid... hej, tack för ditt svar. Det hade varit ok om det blinkar till för en kort stund men framesen "fylls" ju i sekvens varför det liksom blinkar i flera delar. Hoppas du förstår. Kan man släcka uppdateringen för att tända den då allt är klart? Hej igen! du kan väll använda Response.Buffer = True i asp... då blir det ju så? pellesoft använder faktiskt inte frames, dock med ett undantag - resource libraryfärgdetalj
börjar nu bli klar med min site. Har fått fin hjälp från detta forum! Tack. Nu några detaljer. Jag använder frames rel frekvent. Fungerar helt ok men jag tycker att det är störande med att resp fram grundladdas med browserns default färg. Detta syns ju för ett ögonblick och ger ett oroligt intyck innan html koden "styr" över default färgen. Någon som har ett tips?! Mycket tacksam för svar!
Med vänlig hälsning
Johan
GLAD PÅSK!Sv: färgdetalj
kanske om man använde sig av lite javascripts som typ
<code>
top.frames[1].style.backgroundcolor
</code>
eller nåt sånt. men det tror jag inte funkar heller.Sv: färgdetalj
Mvh
JohanSv: färgdetalj
finns det verkligen ingen lösning på detta? Här på siten så visas ju en bakgrund som sedan fylls med innehåll, används inga frames här?
Vore kul att få detta belyst.
Mvh
JohanSv: färgdetalj
fast jag fattar inte riktigt vad du menar, så jag vet inte om din "grej" försvinner...Sv: färgdetalj
/Pelle