Om jag har en textruta och jag ska klicka på den då vill jag att det ska komma upp en speciell siffra eller bokstav. 1, X, 2 är tecknen som ska komma fram i textrutan vid klick....kan nån hjälpa mig med det. Hmm det här har nog inget med asp att göra om jag förstår frågan. Du får la använda onmouseover och sedan använda ett show/hide script...Hur....mus och klick
Tackar
//MiksorSv: Hur....mus och klick
Allt detta sker i javascript...
Nånting i stil med, men du får kanske modifiera det här skriptet, det är gjort för DIV...Men funkar kanske med input också...
<code>
<script language="JavaScript">
function MM_findObj(n, d) { //v4.0
var p,i,x; if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
if(!x && document.getElementById) x=document.getElementById(n); return x;
}
function MM_showHideLayers() { //v3.0
var i,p,v,obj,args=MM_showHideLayers.arguments;
for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) if ((obj=MM_findObj(args[i]))!=null) { v=args[i+2];
if (obj.style) { obj=obj.style; v=(v=='show')?'visible':(v='hide')?'hidden':v; }
obj.visibility=v; }
}
//-->
</script>
</code>
Och sen så användar man skriptet genom en onmouseover="MM_showHideLayers('Objektetsnamn','','hide')
Jaja jag är inte så vass på javascript...Så jag vet inte om det funkar på input men du kan ju prova....
MVH Jimmie Pettersson