Jag har sett någonstans på nätet att en del textrutor är ifyllda men man kan inte ändra innehållet i dom. Jag har en textruta som jag skulle vilja ha så man inte kan ändra värdet i hur gör man det i asp. disabled="true" fixar biffen. eller också kan man i HTML skriva: readonly readonly var ett suveränt bra ord, då är ju inte ordet gråare utan det står som det skall utan man kan ändra Viktig skillnad mellan disabled & readonly!Textruta
<td width="226"> <font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000">
<input type="text" name="namn" size="30" maxlength="20" value="<%IF Request.Cookies("namn") <> "" THEN Response.Write Request.Cookies("NAMN")%>">
</font></td>
Namnet vill jag att det inte skall gå och ändra, ungefär som text1.enabled=false i VB.Sv: Textruta
<input type="text" name="namn" size="30" maxlength="20" disabled="true" value="<%IF Request.Cookies("namn") <> "" THEN Response.Write Request.Cookies("NAMN")%>">Sv: Textruta
så kan man inte ända innehållet...=)
/bjSv: Textruta
Sv: Textruta
Om din textruta är readonly behålls värdet när du submit:ar sidan
till en response-sida, men om textrutan är disabled kommer mottagarsidan alltid få en tom sträng, så det du bör använda är readonly ifall du vill kunna använda värdet från en annan sida.