Hej! Jag har faktiskt 3 artiklar på gång i detta ämne (vanlig - via javascript, hämta data "utan att ladda om sidan", samt att använd via XML). Kolla på www.bostad.dn.se! he, he ... knåpade precis ihop en likadan lösning alldeles nyss.jobbigt problem med triggad combobox
Det här är en fortsättning på problemet jag hade i gårdagens inlägg.
På min sida har jag en databas med två tabeller: huvudlänkar och underlänkar. I underlänks-tabellen finns en foreign key som sparas från huvudlänksid, så att man kan se vilken underlänk som hör ihop med den huvudlänken.
ex:
huvudlankar
-id
-namn
underlankar
-id
-namn
-huvudlanksid
På min sida vill jag ha två comboboxar som listar dessa tabeller. Problemet är att jag skulle vilja "trigga" huvudlänkscomboboxen så att när man väljer en huvudlänk i den första boxen så listas de existerande underlänkarna upp i den undre boxen.
Om någon kunde hjälpa mig så vore det guld värt! Jag sitter fast...Sv: jobbigt problem med triggad combobox
De två första är klara - den 3:e väntar jag på att en kompis skall bli klar med för vi skall göra en prestandatest på den och se skillnaden på laddtiderna när man lyfter in några hundra objekt.
Dock kommer de endast publiceras till bonusmedlemmar.
Hälsningar
/PelleSv: jobbigt problem med triggad combobox
Här finns 2 listor med län/kommuner med eftersökt funktionalitet.Sv: jobbigt problem med triggad combobox
finns att beskåda här: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=334256#post334256
utan remote scripting, xml, ej heller en omladdning av sidan
cya,
PatrikB