Jag försöker mig på att göra en anslagtavla med hjälp av ultradev. Länken borde väl vara såhär? Jag tackar för hjälpen men tyvärr så får jag det inte att fungera.Stort problem för en lekman
Problemet är att jag vill att inläggen skall öppnas i ett eget fönster med en angiven storlek. Det är ett java script som ska sköta om det hela.
Fönstret öppnas som det ska, men det kommer ett meddelane om att filen inte går att hitta. Scriptet ser ut som följer:
<script language="JavaScript">
<!-- hide
function oppna(tillurl) {
myWin= window.open(tillurl, "displayWindow", "width=600,height=450,resizable=yes,status=no,toolbar=no,menubar=no,scrollbars=yes");
myWin.self.focus();
}
// -->
</script>
Länken:
a href="javascript:oppna()"read_inlagg.asp?"<%= MM_keepURL & MM_joinChar(MM_keepURL) & "Id=" & rc_anslag.Fields.Item("Id").Value %>"><%=(rc_anslag.Fields.Item("Rubrik").Value)%></a>
Var ligger felet?
Hoppas att någon kan svara på detta, skulle vara evigt tacksam.
Stig FredrikssonSv: Stort problem för en lekman
")><%=(rc_anslag.Fields.Item("Rubrik").Value)%>
Något liknande i alla fall, lite svårt att veta vad variablerna innehåller, titta på den skapade HTML/Javascript-koden så ser du iaf lättare vad som är fel.
/JohanSv: Tack Johan
När jag flyttar parentesen så öppnas inget nytt fönster.
Finns det något sätt att ställa in storleken på det webbläsarfönster som länken hänvisar till, det skulle ju lösa hela problemet. Utan att använda ett java script?
Stig