Har använt mig av Session.LCID = 1053 för svenskt datumformat många gånger men nu helt plötsligt har det slutat fungera??? Få endast det gamla vanliga typ: 04/05/2002. Om det plötsligt slutar att fungera för en användare så kan det ja ha med cookies att göra. Prova att istället skriva <@ lcid=1053> överst ASP-sidan. Du är säker på att det var Set Default du tittade på och inte Location? Låter trolig, skall kolla igen när jag kommer hem(varför har jag inte konfat mitt PcAnywhere?) Det var som jag trodde, default var swedish. Det finns tillfällen då inställningarna i kontrollpanelen visar en sak men egentligen gör något annat. Framförallt efter att säkerhetspatchar och dyl blivit installerade.hjälp med session.lcid
Kan man även ställa in detta någon annanstans? Jag kör på W2k Advanced Server med Active Directory och IIS 5.0.
Hoppas att någon kan hjälpa mig.Sv: hjälp med session.lcid
Skillnaden är att <% Session.LCID = 1053 %> är unik för varje användare och <@ lcid = 1053> gäller för alla användare som besöker sidan.
Ytterligare en sak du kan göra är att ändra till svenska som default på din server, då ska du inte behöva ange LCID överhuvudtaget.
Start > Control Panel > Regional Options > General > Set Defalt > SwedishSv: hjälp med session.lcid
Sv: hjälp med session.lcid
:-(Sv: hjälp med session.lcid
VAD GÖRA???
Detta är ju helknepigtSv: hjälp med session.lcid
prova att ändra från svenska till något annat land och välj ok, ändra sedan tillbaka till svenska. det har fungerat för mig tidigare.