Jo det e så att jag skulle vilja hatt ett script så att t.ex om man har ett bandyspel på sin sida så ska spelare 1 välja att matchen ska spelas kl 4. Nej, jag tror inte att det går enbart med ASP. Du måste ha något slags schema för att göra det.. fråga i Visual Basic-forumet så kanske någon kan hjälpa dig! Går inte det efterfrågade att göra med PHP? Nej, du kan inte köra en ASP-sida på en bestämd tid. Däremot kan du skriva det du ska göra i VB eller i ett VBscript. Programmet schemalägger du sedan på servern med AT-kommandot. Om det ska köras vi olika tider hela tiden så kan du ju spara ner tidpunkten och sedan schemalägga ett program som kontrollerar om något ska köras med jämna mellanrum... som det sägs här - det går att använda Wscript.Shell för att från en asp-sida lägga in att browsern skall starta en sida klockan 4 - men annars är det inte speciellt lätt att fixa. Måste den köras 4 ?? kan du inte göra så att när användaren loggarin[ellre vad den nu ska göra] så körs ett script som fixar det du vill ?? som om det var gjort kl4.. ?? Det enda du kan göra i en asp/HTML-sida för att tids-"trigga" ngt. är följande kodrad. http://www.asp101.com/articles/john/schedule/default.aspKöra script utan att behöva köra filen
Sen kl 4 så ska ett script köra av sig själv.. går det..Sv: Köra script utan att behöva köra filen
Sv: Köra script utan att behöva köra filen
Jag känner en kille som gjorde ett system som automatiskt skickade ut mail var 9:e månad...Sv: Köra script utan att behöva köra filen
/JohanSv: Köra script utan att behöva köra filen
En variant är att ha en iframe liggandes på sidan (se exempelvis imailsidan) den loopar och kör ett asp-script var 10:e sekund för att kolla om det finns nya mail - på samma sätt kan du göra med att hämta tiden då det skall hända och sedan jämföra med serverns tid - uppfylls kravet kan du visa en popupruta eller liknande.
/PelleSv: Köra script utan att behöva köra filen
//DavidSv: Köra script utan att behöva köra filen
<meta http-equiv="refresh" content="600; url=Sida.asp">
Denna rad väntar på aktiv sida i 20 sekunder innan den laddar Sida.asp
Om du sätter content = 600 och url till samma sida som du är på får du en sida som kan exekvera ditt script var 10:e minut. I ditt script kan du sedan kolla om klockan är 4, och isåfall skicka mail eller vad du nu vill göra.Sv: Köra script utan att behöva köra filen