Någon som vet hur man kan presentera vilka användare en besökare har på sin MSN? Det gick ju förut på grund av ett säkerhetshål, men förhoppningsvis är det fixat nu. Nej, säkerhetshålet var att man kunde ta reda på besökarnas kontakter, t.ex. för marknadsföring... >hur tror du annars Microsoft kan skriva ut det på startsidan till Hotmail? > Men man kan fortfarande skriva ut det på klientsidan,MSN Messenger
Som när man t.ex. går in på hotmail så står det ju vilka av ens "kontakter" som är online och vilka som är offline...
Skulle vilja kunna presentera de och kanske t.o.m. kunna "dra" en användare till ett input-fält så deras mail kommer där.
/MolleSv: MSN Messenger
Sv: MSN Messenger
Men man kan fortfarande skriva ut det på klientsidan, hur tror du annars Microsoft kan skriva ut det på startsidan till Hotmail?Sv: MSN Messenger
Jag har aldrig använt MSN Messenger så jag har aldrig sett hur det fungerar... Men eftersom MS ligger bakom både MSN Messenger och Hotmail så är det väl inte omöjligt att de kan ta reda på den informationen "bakvägen"...
bara en tanke alltså...
/JohanSv: MSN Messenger
Nej, vad jag har hört har de fixat säkerhetshålet. Som jag hoppas att du vet så är det så att allt man kan skriva på klientsidan kan man också skriva på servern.
> hur tror du annars Microsoft kan skriva ut det på startsidan till Hotmail?
Hotmail.com är ett hårdkodat undantag. Övriga undantag kan skrivas in i registret på HKLM\Software\Microsoft\MessengerService\Policies\Suffixes