Det haglar över oss nu för tiden en massa artiklar som uppmanar användare att uppgradera från ASP till ASP.net . skillnaderna är MASSOR... >Räcker det inte med att kunna asp nu för tiden för att göra en avanserad anslutning till database från webbsida? Hej! nja, fast endå inte riktigt som du säger. Okej, jag jobbar inte i branschen (än ; D ), men jag har endå rätt mycket humm om vad som gäller.asp.net
Mina frågår är .
-Räcker det inte med att kunna asp nu för tiden för att göra en avanserad anslutning till database från webbsida?.
-Vadär för skillnad mellan ASP och ASP.net ?Sv: asp.net
Objekt orientering.... Kompilerat kod osv.... ummz.. hinner inte skriva ner mer nu ... men så e det :)
//MartinSv: asp.net
Jo det går minst lika bra nu som det alltid har gjort. Det är ju upp till dig själv om du vill utveckla dig vidare och lära dig ASP.Net om detta är intressant för just dig. Personligen både vill jag och känner att jag måste lära mig ASP.Net för att hänga med i arbetslivet.
Vet inte om du jobbar i branchen men gör du det så kan det vara ganska aktuellt att i alla fall titta närmre på ASP.Net och .Net Framework i det stora hela om du är inriktad på Microsofts "plattform".Sv: asp.net
Jag får hålla med Håkan. Tycker själv inte att det spelar någon roll om man använder ASP.Net eller vanlig ASP; huvudsaken är ju trots allt att få jobbet gjort.
Lev väl,
Tom S.tomsve
Utvekla snabbt, för kunden vill inte betala en massa extra pengar. Och faktum är att alla grejor går lättare och snabbare att göra i ASP.NET än klassisk ASP
Sen är det ju härligt att entligen kunna göra vanliga Windowsapplikationer med samma språk som man programmerar sina webbsidor med : D