Hej! Välkommen till verkligheten! Thats life.... hehe det finns ju nästan bara en browser =)....... dissa Netscape!.... ingen som sitter me det ändå.... jo föresten .,... de som kör linux o sånt kanske.... men va fan.... så kan det gå ehhe =) En bra början för att få en site att fungera i de flesta läsare är se till att den validerar mot korrekt doctype. http://validator.w3.org/ Det är en hoppfull bild ni ger mig *haha* Håller verkligen med! Dessa webläsare...
Nu är jag irriterad!
Här sitter man och skapar hemsidor och känner lyckan inombords. Sedan skall man gå ut och titta på dem nät man har uppdaterat sitt webhotell. VAD HÄNDER DÅ?
Jo! man startar IE och allt ser fint. MAn startar Netscape och allt är kattpiss. CSS-filen fungerar inte. Bakgrunden visas inte. Andra format på texten mm. När man sedan öppnar IE på en mac, så är inget likt orginalet. Och att öppna netscape för mac , skall vi inte tala om.
HUr gör jag för att anpassa mina sidor för att bemöta denna terrorism. Jag vill att alla sidor skall se ut som det är tänkt, oberoende webläsare.
/TyronneSv: Dessa webläsare...
Använd netscape för att titta att det ser bra ut, om det fungerar bra där så fungerar det även i Explorer. Något annat sätt finns inte att göra det på.
Hälsningar
/PelleSv: Dessa webläsare...
Tänk om det bara fanns en browser :-)
Sitter med samma problem på jobbet, vi lägger säkert ner 20% av utvecklingstiden för att anpassa så det skall se någorlunda ut i NS.
Tyvärr bara att gilla läget...Sv: Dessa webläsare...
//MartinSv: Dessa webläsare...
Om den inte gör det så är det ditt fel att sidan inte fungerar i andra läsare. När den validerar då kan man börja prata om bra/dåliga webläsare!Sv: Dessa webläsare...
OK....jag fattar...Det är tråkigt...
Jag får väll rekomendera mina besökare att använda IE...
/tackSv: Dessa webläsare...
För att spara utvecklingstid; använd Netscape när ni utvecklar sidorna! Då kan man med största sannolikhet anta att sidan fungerar utmärkt i både IE och Opera.
Lev väl,
Tom S.