Huvudet står helt still.. Jag har en "reklamlänk" som t.ex. tradedoubler enligt följande: Du skulle kunna göra så att du länkar till adklick.asp och låter den sidan göra en redirect till den riktiga länken. Skapa en egen länk (ladda ner den grafiska bilden, som är reklambannern), och knyt din länk till bilden Ibland krävs det bara liiite smartare tänkande :) Min fantasi var helt slut.. ska genast testaÖppna länk OCH utföra...
<script language="JavaScript" src="http://impse.tradedoubler.com/imp/1234/123456" ></script>
Detta visar ju en "banner" när den koden läggs in. MEN jag vill, i samband med att man klickar på länken, registrera klicket i en användardatabas som görs via en fil "adklick.asp". Denna filen plussar på värdet om den aktiveras, men hur ska jag göra för att på "adklick.asp" filen aktiverad samtidigt som man klickar på bannern?
Några tips?Sv: Öppna länk OCH utföra...
/JohanSv: Öppna länk OCH utföra...
Din länk skall peka mot adclick.asp, och öppnas i ett nytt fönster
Det första du gör i adclick.asp är att inserta klicket i din tabell
Sedan kör du Server.Transfer till tradedoublers riktiga länk (den kan du få fram genom att titta på sidan över ditt program, tror det står nederst på sidan om programmet och kallas för "text-länk" eller nåt)
Hoppas mitt tänk hjälper dig på rätt vägSv: Öppna länk OCH utföra...