Hej. Jag har ju frågan i en databas och frågan får ju därmed ett id-nummer som jag använder i cookien. ok, det låter ju bra, men hur ska jag skriva då när jag ska placera ut kakan: Hejcookies
jag håller på med en uppdateringsfunktion till en omröstning/"veckans fråga", och när det är en ny vecka och frågan ska uppdateras så vill jag samtidigt uppdatera/byta namn på kakan så att även de som röstade dagen före ska kunna rösta nu när det är en ny fråga, men istället för att ändra dirkekt på asp-sidan så vill jag ändra direkt i databasen ungefär så här:
<code>
Set SQL = "Select cookie from tblVal where ID = 1"
Set tblTemp = Conn.Execute(SQL)
KakNamn = tblTemp("cookie")
Men det är sen jag inte får till det:
Response.Cookies(&kakNamn&) ?? <-- det är här jag inte riktig vet hur jag ska skriva..
</code>
Det är förmodligen inte alls rekommenderat att göra så här, utan det är bara en tanke, det skulle va kul o höra andras sätt
/ErikSv: cookies
Sv: cookies
<code>
Response.Cookies ??
</code>Sv: cookies
Räkna ut hur många dagar som är kvar på veckan och sätt Cookiens utgångsdatum till söndagen, då är den ogiltlig på Måndagen och man kan rösta igen.
Eller stoppa in en variablen som innehåller frågeID är fråge ID samma som i Cookien har man röstat, annars inte.
Anna-Karin