Jag har gjort en community men har lite problem med utloggning. Jag har en sida som visar vilka människor som är inne på sidan just nu och där använder jag mej av applikation. Om användaren inte klickar på logga ut utan bara stänger fönstret så vill jag ju att hans namn ska tas bort ändå ch då hade jag tänkt mej att använda global.asa och Session_OnEnd. I det script som då ska köras använder jag mej av session för att få fram hans användarnamn men eftersom sessionen redan är avbruten så kan jag ju inte få fram hans namn och ta bort det. Är det nån som vet hur jag skall göra. vid utloggningen kan du kalla på en ny asp-fil som ser till att ta bort användaren, därefter kör du session.abandon för att terminera sessionen.. Ska jag kalla på den nya filen med Sub Session_OnEnd då. Jag vill inte att användaren ska behöva klicka på nån logga ut knapp utan han ska bara kunna stänga det popup fönster som communityn ligger i. Eftersom jag kör Session_OnEnd så finns ju inte sessionen kvar när han kommer till den nya sidan och jag vet ju inte då vad han hade för användarnamn. det finns ett hål i session_onend som inte allt triggas- för att du skall vara helt säker så bör användaren klicka på något för att logga ut..Global.asa
Tacksam för snabb hjälp.
www.aneby.nu/communitySv: Global.asa
Sv: Global.asa
Tácksam för snabb hjälp
TAckSv: Global.asa
Se exempelvis kursen "aktiva användare" som jag skrev så förklaras detta problem ytterligare...
det finns dock en metod som jag exempelvis använder i chatten och det bygger på att varje sida som användaren tittar på skrivs samtidigt i databasen ett datum, om man inte skrivit något datum (timestamp) inom exempelvis 3 minuter så anser man att användaren inte är kvar på siten...
/Pelle