Jag tycker det är väldigt konstigt att nästan alla gratis webhotel som hanterar ASP ligger i USA. www.brinkster.com glöm brinkster, helt askassa.. grymt segt, funkar ibland, krånglig uploading osv Måste nog säga emot dig där... Låt oss konstatera att alla gratis webbhotell är ren sk*t!. Jo jag använder Brinkster och visst är den bra. Kolla www.miniwebhotellet.com, de har 2Mb, 356kr/år, ASP, CGI osv... Tänk på att du som medlem har 40% rabatt på Ballou om du skall ha ett hotell.. Tycker space2u funkar bra. Fast det är som sagt inte gratis.. Men det billigaste alternativet är 25kr/månad. Ja man får nsrt överväga att skaffa en konto som kostar men eftersom jag ska bara ha ASP för skoj skull och lite testing så tycker jag att det är lite dyrt att köpa något :) 1400 spänn om året för Ballou som Pelle rekommenderar är väl inte SÅ blodigt? Drygt en 100 i månaden bara... Funderar lite på att skaffa ett konto på t.ex. Ballou... är dock en sak jag undrar över - ifall man köper det rabatterade paketet (100kr/mån) så får man ju inte 'Microsoft SQL'. Betyder det att man inte kan köra saker som "insert into" etc? På andra ställen står det att man kan köra access-databaser, men inte mySQL. Går det då att där köra sql-satser som ovan nämnda "insert into"? I "budgetpaketet" ingår inte MS SQL Server, men du kan använda dig av Access-databaser istället. Du kan alltså köra SQL-uttrycken mot access istället. Tackar så mycket! Det är så jag gör nu - mot access, alltså... håhå, man har en del att lära sig, märker man :-)Fråga om webhotel med ASP stöd
Jag undrar om det finns några gratis ASP hotel i Europa som kan erbjuda gratis hemsida som kan hantera ASP och databas.
Visst kan man köpa plats på en server men om man bara har det för skoj skull och inte har samma ligganden hela tiden.
Kanske en lekman har gjort ett sida och vill lägga upp den.
Jag har fått många frågor om det finns några gratis sidor i Europa och det enda jag kan säga är att leta.
Om det är reklam eller inte det kvittar.
Jag har sett en del gratis ASP hotel i Danmark (min två st) och i Spanien. men dom skickar aldrig en bekräftelse att dom har mottagit någon anmälan.
Eller så är det inte ett engelsk språkig sidaoch då blir det problem :)
Så vet någon en bra sida som hanterar ASP och databas så kan dom väl vara trevliga och skriva här.
Det skulle dom som frågar mig bli mycket glad och jag också förstås.
("`-''-/").___..--''"`-._
`6_ 6 ) `-. ( ).`-.__.`)
(_Y_.)' ._ ) `._ `. ``-..-'
_..`--'_..-_/ /--'_.' ,'
(((' (((-((('' ((((Sv: Fråga om webhotel med ASP stöd
www.realftp.com
Du ville ju ha nån i Europa, men det har jag inte lyckats hitta...
Dom här två är reklamfria, grattis och klarar asp och access...
Personligen föredrar jag Brinkster, men dom fungerar likadant...
//TeodorSv: Fråga om webhotel med ASP stöd
Sv: Fråga om webhotel med ASP stöd
Hade Brinkster först men sen började det krångla... Jag skulle skapa ett DSN för att komma åt min databas... Då visade det sig att man var tvungen att betala lite typ 11$ för att få ett sånt gratis...
Fixade då ett konto hos realftp och försökte få ett DSN där istället...
Inte heller fungerade... Nu har jag lyckats skapa DSN-fri databasanslutning på båda dessa konton, men efter hand gått över helt till brinkster...
Detta för att det märks att de lagt ner mer arbete på sin sida och det där med att det skulle vara krångligt att lägga upp sina filer är väl inte riktigt sant..?
Det fungerar ju exakt likadant som ett vanligt ftp-program...
//TeodorSv: Fråga om webhotel med ASP stöd
Men jag hänvisar till denna sida:
http://www.pellesoft.nu/login/sysdoc/webbhotel.asp
Som inte särskilt många lagt märke till.
MVH
///JoelSv: Fråga om webhotel med ASP stöd
Att den inte har ftp gör inte så mycket men visst saknar man det ibland :)
Det enda jag tycker är synd är att många gratis ASP hotel ligger ganska så långt härifrån.
Jag har märkt att brinkster är en ganska så populär ASP hotel för när jag började med brinkster så var den ganska så ny (www3.) nu ligger den på www11 eller något sådant och det betyder att det är en hel del trafik på serven.
Då tänkte jag att man kanske kunde se om det fanns en server i europa men det verkar vara mycket svårt.
Eftersom jag använder så lite ASP så vill jag inte köpa mig in på en ASP server här i Sverige.
Så frågan kvarstår om det finns en liten bra gratis ASP hotel i europa som kan erbjuda min 5 MB med databas hantering.
Om det inte finns så får man väll nöja sig med dom amerikanska servarna.Sv: Fråga om webhotel med ASP stöd
MVH /AndersSv: Fråga om webhotel med ASP stöd
/PelleSv: Fråga om webhotel med ASP stöd
Sv: Fråga om webhotel med ASP stöd
Men det kan vara den snåla Smålänningen i mig som säger det :)Sv: Fråga om webhotel med ASP stöd
/MartinSv: Fråga om webhotel med ASP stöd
/ZapataSv: Fråga om webhotel med ASP stöd
/JohanSv: Fråga om webhotel med ASP stöd
/Zapata