Ok, jag vet att där är en post till här intill om detta men jag fattar inte ett dugg där heller så jag hoppas någon kan hjälpa mig här?! jag tror att du får kolla efter att filen är uppladdad om det är en viss filtyp eller inte, annats sätt vet jag inte om det är möjligt.Pelles upload script... kan någon hjälpa mig??!!?
Detta gäller alltså artiklen "Ladda upp filer till din hemsida utan komponenter", som jag får att funka utan några problem. Men sen är det som så att jag vill också använda delen med bara tillåta vissa filer (.gif och .jpg) från artiklen "Spara uppladdad fil på olika sätt", och där kör det sig, för jag får inte det att funka.
Kan någon tala om VAR i koden jag ska sätta in den delen? Ska jag bara kopiera och klistra in det eller ska jag ersätta någon del av koden?
Kanske någon skulle kunna publicera hela scriptet med delen om att bara tillåta vissa filer redan inlaggd?
Alltså jag vet jag är lite halv seg med att fatta, men jag hoppas någon kan hjälpa mig.
Tack på förhand!
/TotteSv: Pelles upload script... kan någon hjälpa mig??!!?
/FR
-[EDIT]-
jag hittade en filtrerings-funktion som du kan kolla innan du laddar upp den. kolla koden på http://www.pellesoft.nu/login/tips/t_view4.asp?tid=272
/FR