Har en liten fråga som ni säkert kan hjälpa mig med. Om du använder querystring istället för att posta borde du slipa dialogen. Aha... det är kanske ett alternativ att göra då ju... när din querystring blir större än 4000 tecken (browserspecifik begränsning) ska du posta...Meta - Refresh på framedelad sida
Har en sida som består av två frames, en "där uppe" och en där nere.
Den nedersta visar ett schema baserat på kriterierna från den översta framen. Då det mer eller mindre dagligen blir ändringar i schemat, och de som kollar schemat gör det åp en avdelningsdator där Explorer öppnas på morgonen med schemat, och sedan står på hela dagen - så skulle jag vilja att den nedre framen gjorde en refresh var 10:e minut - så att den visar ett aktuellt schema (om det blir omplanering). Min första tanke var att sätta Metataggen refresh till att ladda om sidan var 10:e minut, men det funkar inte så bra. Man ju vid refresh av en frame med kriterier från en annan frame upp frågan "Den här sidan kan inte uppdateras utan att information skickas igen....[klipp]"
Finns det något sätt att undvika denna ruta (inställning på klienten eller liknande)? Om inte - förslag på vb-script/javascript som gör samma refresh - utan bekräftelseruta?Sv: Meta - Refresh på framedelad sida
Sv: Meta - Refresh på framedelad sida
Är där egentligen någon större skillnad på att använda post eller querystring, dvs är där något tillfälle då man bör göra det ena eller andra (eller inte bör göra det ena eller det andra)...?Sv: Meta - Refresh på framedelad sida
annars är det ingen skillnad