När jag skriver Om den är av räknartyp så är det ett numeriskt värde, då ska du inte ha ' ' runt värdet. Ändra från: det är nog för att du skriver "NID". dubbelfnuttarna gör att du får fel i själva sql-strängen... Jag kan se innehållet nu men den visar ALLA poster........... nån som har nåt förslag på hur man skriver om window.open("MessageWin.asp?ID=<% =NID%>" för att hämta den posten för länken man klickar på >>window.open("MessageWin.asp?ID=<% =NID%>" Hela stycket är Skriv: Kompileringsfel i Microsoft VBScript (0x800A03EE) Okej, men ta bort mellanslaget efter News, från det här: Kompileringsfel i Microsoft VBScript (0x800A03EE) för att skriva ut en dubbelfnutt måste du skriva två dubbelfnuttar. Så här ska du skriva... Med pluttens svar får jagHämta från databas med Where
SQL = "SELECT NID,Rubrik,Message FROM frontnews"
SET Conn = System_Main()
Set RS = Conn.Execute(SQL)
kan jag se alla data i en popup-ruta
men
om jag skriver
SQL = "SELECT NID,Rubrik,Message FROM frontnews WHERE NID='" & ("NID") & "'"
SET Conn = System_Main()
Set RS = Conn.Execute(SQL)
så får jag bara felmeddelande.............. jag tycker att det ser rätt ut men nåt är ändå fel........Nån som kan hjälpa mig??
(NID är av räknartyp och står för NewsID)Sv: Hämta från databas med Where
WHERE NID='" & ("NID") & "'"
till
WHERE NID=" & ("NID")
så ska det nog lösa sig. Om inte: vad är felmeddelandet?
//SusanneSv: Hämta från databas med Where
jag tror att det funkar om du bara tar bort dubbelfnuttarna runt NID och enkelfnuttarna som Susanne skrev. parenteserna kan du nog ta bort också...
/ DavidSv: Hämta från databas med Where
Sv: Hämta från databas med Where
Ja, för det första så måste du ha en slutparantes... =)
Sen antar jag kanske att du har den i en loop där den listar igenom alla med det speciella värdet "NID", då måste du skriva RS("NID") och inte bara NID... Är det så??
<!--
function News()
{
window.open("MessageWin.asp?ID=<% =NID%>","News","width=350, height=200, left=400, top=100, location=no, toolbar=no, scrollbars=yes,")
}
//-->
</script>
det är i <% =NID%> som felet ligger eftersom mitt ID (NID) inte föjer med länken vid klickningenSv: Hämta från databas med Where
function News(NID)
{
window.open("MessageWin.asp?ID="+NID,"News","width=350, height=200, left=400, top=100, location=no, toolbar=no, scrollbars=yes,"); <--Glöm inte semikolonet!!
}
Och i HTML/ASP-koden gör du en loop, och för varje loop så kommer en länk upp:
)"><%=RS("Något som hänvisar till länken")%>
')' förväntas.
/kick-box2002/main.asp, line 94, column 57
Response.Write("<td width='45%'><a class=News_link href="Javascript:News (<%=RS("NID")
--------------------------------------------------------^
får jag med ditt förslag Suzanne.......hmmmmm.....klurigt det här :-)
kodsträng:
<a class=News_link href="Javascript:News (<%=RS("NID")%>)"><%=RS("Rubrik")%></a> Sv: Hämta från databas med Where
<a class=News_link href="Javascript:News (<%=RS("NID")%>)"><%=RS("Rubrik")%></a>
till det här:
<a class=News_link href="Javascript:News(<%=RS("NID")%>)"><%=RS("Rubrik")%></a>
Pröva nu... skäll på mig annars!! =)
')' förväntas.
/kick-box2002/main.asp, line 94, column 57
Response.Write("<td width='45%'><a class=News_link href="Javascript:News(<%=RS("NID")
hmmmmm.....fattar inte vad som kan fela......Sv: Hämta från databas med Where
Response.Write("<td width='45%'><a class=News_link href=""Javascript:News(<%=RS("NID") Sv: Hämta från databas med Where
<code>
Response.Write "<td width=""45%""><a class=""News_link"" href=""Javascript:News(" & RS("NID") & ");"">Rubrik</a>"
</code>
/ThomasSv: Hämta från databas med Where
Syntaxfel
/kick-box2002/main.asp, line 94, column 114
Response.Write "<td width=""45%""><a class=""News_link"" href=""Javascript:News(" & RS("NID") & ");"">Rubrik</a>"</td>")
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------^
Jag har nog snart testat allt utom det rätta :-)