Hej! 2: Tack för svaret! Jo, det är den lösningen jag har valt, men jag är också lite tjurig så jag vill veta om VBScript inte tillåter mig att använda min favorit SELECT CASE... :-)ARRAY och SELECT CASE - fast var för sig...
Ny på stället ber jag om ursäkt om jag postar detta på fel ställe eller fel sätt - emotser rättning om så behövs! :-)
Jag har två saker jag skulle vilja ha hjälp med - båda gäller VBScript på ASP-sida. Först en efterlysning...
1. Jag har ett problem som jag tror skulle kunna lösas med tredimensionell array - men problemet är min bristande erfarhenhet/kunskap när det gäller arrays - har någon en länk till en bra tutorial? Har sökt men hittar inte det jag är ute efter.
2. På en ASP-sida ska det ske lite olika saker beroende på den inloggade besökarens status (1 är högst och 4 lägst). Det är inga problem att skriva CASE 1, CASE 2 osv. Men när jag vill skriva CASE <= 2 (för att gälla både för 2 och 1) så får jag protester om att det är fel. Jag har testat med att göra om värdet till sträng - samma sak, jag har också provat CASE IS... men icke sade Nicke...
Förmodligen enkelt - men jag förstår inte hur jag ska göra. Jag har använt samma system i Access och där går det bra... Är VBScript lite kinkig här? :-)
Tacksam för hjälp och tips!
/Lisbeth
aka
LissuSv: ARRAY och SELECT CASE - fast var för sig...
Du kan göra såhär istället:
<code>
If niva >= 4 Then
End If
If niva >= 3 Then
End If
If niva >= 2 Then
End If
If niva >= 1 Then
End If
</code>
/JohanSv: ARRAY och SELECT CASE - fast var för sig...
/Lissu