Hejsan! Det finns ett enkelt sätt. Lagra det som skrivs i ett sessionsobjekt. När du skriver gång nummer 2 så kontrollerar du fältets innehåll med sessionen och är det lika, ja då är det spam och skall inte skickas iväg. Det här kanske inte är vad du söker, men jag fick tips om en kodsnutt av en kompis som jag nu har lagt ut som tips på pellesoft. Koden är för att skydda sin mailadress på hemsidan. Hur gör man för att skapa ett SessionsObjekt då? >menar du att jag kör in texten i en session och på sidan det sparas så Löste det precis...Spammnings-Skydd
Är i ett desperat behov av ett litet system som förhindrar att fölket spammar som vissa har som intresse ibland, tragiskt men sant ja... Hehe!
Hur som helst, har lite små idéer om hur man kan göra men tror int det funkar i praktiken... Så är det nån som kan komma med tips och idéer eller rent ut av koder... ;) Nej men vore väldigt sjyst med lite idéer här!
Tackar på förhand! / JSv: Spammnings-Skydd
/PelleSv: Spammnings-Skydd
http://www.pellesoft.nu/login/tips/t_view4.asp?tid=1017
När vi ändå är inne på ämnet kanske någon kan rekommendera ett bättre script, om det finns...
/ DavidSv: Spammnings-Skydd
menar du att jag kör in texten i en session och på sidan det sparas så ska jag kolla om texten = texten som skrevs igen.... Eller hur menar du?Sv: Spammnings-Skydd
>ska jag kolla om texten = texten som skrevs igen.... Eller hur menar du?
Så tolkar jag det, det är nog så jag hade gjort för att förhindra dubbelpostningar av misstag iaf.
/JohanSv: Spammnings-Skydd
La in en session efter man sparat till databasen.
Och satte en TimeOut på 1 minut.... Sen så om man skickade samma igen kommer ett varningmeddelande upp... Var mycket enklare än jag tänkt mig... Hehe... Tack Pelle för tipset!