Hejsan! 2. När du visar ditt resultat på en htmlsida måste du ersätta dina retur med BR taggar: När jag vill visa det jag skrivit in i formuläret. Om du lägger till en tom sträng efter värdet kommer det alltid bli en tom sträng istället för null.Två problemaz!
Har fastnat för två problem som jag vill åtgärda men vet inte riktigt hur.
1. Varför packas texten ihop när den visas. När jag skriver in den via formuläret så använder jag "return" flera gånger, men de kommer inte med.
2. Har just nu så här på mitt uppdateringsformulär:
<input type="text" name="MatchID" size="20" value="<%=RecSet("MatchID")%>">
Det är inte så klokt att MatchID skrivs ut i ett textfält. Men jag skulle vilja att det ändå skrivs ut fast inte i ett textfält.
Men hur skall jag skriva koden så att den skickas med till "uppmatcher.asp" som där hämtar in "Request.Form("MatchID")" till SQL satsen.
Lite rörigt förklarat kanske! :-)
Mvh MarcusSv: Två problemaz!
Sätt inputen till type="hidden", sedan skriver du bara ut rs-värdet med response.write
<input type="hidden" name="MatchID" size="20" value="<%=RecSet("MatchID")%>">
Response.Write RecSet("MatchID")Sv: Två problemaz!
<code>
Du skrev:
<%=Replace(Request.Form("Text"), vbCrLf, "<br>")%>
</code>Sv: Två problemaz!
<%=Replace(RecSet("Matchanalys"), vbCrLf, "<br>")%>
Det funkar utomordentligt tills att en post inte innehåller någon data. Då dyker felmeddelandet: "Ogiltig användning av Null: 'Replace'" upp.
Funkar det om jag lägger in:
<%=Replace(Request.Form("Matchanalys"), vbCrLf, "<br>")%> i "uppdateramatcher.asp" som hämtar in data från formuläret och genom SQL satsen uppdaterar databasen?
Mvh MarcusSv: Två problemaz!
<%=Replace(RecSet("Matchanalys") & "", vbCrLf, "<br>")%>
/Johan