Hallu Du kan ju lägga all text i en databas och sen gör du en administration bakom där de kan ändra texter och bilder om de vill. jo men vaddå jag måste väl kunna göra det på ett enklare sätt? Japp det är precis vad du kan...... Man behöver inte ladda hem textfilen. Du kan ju alltid ladda ner nyhetsscriptet på http://www.dileno.cjb.net...Lättaste sättet att göra uppdateringar
Jag ska göra en sida åt några och dom är inte så kunniga inom webdesign alls. Men om man använder asp så kan man väl göra så att informationen hämtas från en textfil eller? jag menar då blir det mycket lättare för dom att uppdatera än om dom måste in bland all kod och härja.
Nån som har något förslag på hur man gör det eller om det finns bättre sätt
Tack
//Jimmy-sanSv: Lättaste sättet att göra uppdateringar
Lite bök är det ju, men de slipper i alla fall att grotta i kod och kanske förstöra något.
Anna-KarinSv: Lättaste sättet att göra uppdateringar
jag måste väl kunna hämta några rader från ett textdokument istället för att smälla upp en databas och krångla, för jag måste använda mig utan en databas...Sv: Lättaste sättet att göra uppdateringar
Om du vill krångla. Då hämtar du hem det med ett FTP-program, gör dina ändringar och lägger upp det igen(med FTP programmet).
Annars så kan du använda dig af FSO(File System Object) men det är nästan lika "jobbigr" som med databas.
Några andra medel står knappast till förfogande.Sv: Lättaste sättet att göra uppdateringar
Man kan göra en admin-sida, där man måste logga in och där man sedan kan ändra textfilerna.
/ACSv: Lättaste sättet att göra uppdateringar
Du hittar det under webbdesign/asp-scripts :-)