Hej =) Kungen här... Denna tråden du tänkte på? Ja, den ja... Verkar väl smartare än att bara använda Session. Men hur löser man det? Du behööver inte ge mig nån kod, men jag har inte riktigt tillräckligt med fantasi för att komma på hur det ska lösas själv bara. Hmm, jag vet inte hur jag skulle kunna förklara mer utan att skriva kod... Vad är det du inte förstår? Nu har jag fått lite tid att fundera mer. Såhär ungefär? Jag kan nog fixa en kurs i ämnet, det är nog ingen idé att lova när den ska bli klar, men jag siktar på måndag eller tisdag!Inloggad
Jag veeet att detta har varit uppe förut, men jag sökte och hittade inget, så jag ställer frågan igen och skriver en artikel om det sen...!
Hur kollar man om en användare är online? Det var nånting med att jämföra senast uppdaterade sidans datum och tid med datumet och tiden just nu, och om det var mer än fem minuter så är han offline, var det inte så? Kruxet är att jag har tänkt, och tänkt, men inte kommit på hur man ska lösa sånt...
Jaja, kram!Sv: Inloggad
http://www.pellesoft.nu/development/forum/view.asp?msgid=38535&forumid=1&sum=1
/JohanSv: Inloggad
/MolleSv: Inloggad
/JohanSv: Inloggad
1.1 Logga in
1.2 Vara inloggad bara
2.1 Gör alltid en timestamp i en databas
2.2 Om någon funktion vill kolla om användaren är online: Jämför timestampen för den användaren och tiden just nu...
Stämmer det? Hur kodar man isf det? Orkar du skriva nåt exempel så vore det sjysst...Sv: Inloggad
/Johan