Hej! Jag använder sessioner åp min chatt för varje unik användare och det används också när man ska logga ut från chatten. Om man loggar ut från chatten genom att klicka på lämna chatten skickas man vidare till lamna.asp?act=lamna&cn=username . Men om man på något sätt (genom att stänga webbläsaren eller klicka på annan länk) lämnar chatten utan att klicka på lämna chatten så loggas man inte ut ur den och är alltså aktiv användare tills jag nollställt chatten. Skriv Session.TimeOut(10) Men hur ska jag radera personen från databasen som har sessionen som har varit inaktiv? Jag vill ju inte att denne ska vara aktiv i chatten..Utloggning på chatt
Hur fixar jag utloggningen så att man inte är aktiv mer än ex. 10 minuter efter sitt senaste meddelande? Då ska användaren raderas ur databasen och det ska skrivas "username lämnar chatten"...
För att kolla in chatten, kolla här ---> http://www.valhall.cx/dileno/chatt_main.asp
Vore mkt tacksam för hjälp!Sv: Utloggning på chatt
Detta dödar de sessioner som varit inaktiva i 10 minuter.Sv: Utloggning på chatt