har haft uppe det här problemet förut men det har inte kommit nånvart tyvärr! Förblir informationen i databasen densamma? Alltså, ändras informationen i databasen likväl som på sidan??gästboksproblem...
har en sida med flera användare, där det finns gästböcker och egen sida o.s.v men nu till problemet:
När användaren skriver i någons gästbok så fylls resten av inläggen på med samma stad, ålder och kön och tid, det enda som inte blir samma är användarnamnet. har löst det nu genom att lagra allt som blir samma i databasen men de kommer inte att bli så snyggt sen om någon flyttar eller blir ett år äldre... klistrar in koden som hämtar datan ur databasen nedan....
<code>
set connect = server.createobject("ADODB.Connection")
connect.open db
set recset = server.createobject("ADODB.Recordset")
set rs = server.createobject("ADODB.Recordset")
sql = "select * from tblguestbook where fldtouser = '"& request.querystring("user") &"' order by flddate DESC"
recset.open sql, connect, 3, 3
sql1 = "select * from tblinfo where fldusername ='"&recset("fldfromuser")&"'"
rs.open sql1, connect, 3, 3
</code>
koden kanske inte hjälper speciellt mkt...
ska man göra på något speciellt sätt för att få ut rätt information på rätt inlägg? någon som har en idé?
//J.ESv: gästboksproblem...
Samt: Är den koden du skrev till för att få ut informationen på en sida??
Om det är så så skulle jag göra så här:
set connect = server.createobject("ADODB.Connection")
connect.open db
sql = "select * from tblguestbook where fldtouser = '"& request.querystring("user") &"' order by flddate DESC"
set recset = connect.execute(SQL)
sql1 = "select * from tblinfo where fldusername ='"&recset("fldfromuser")&"'"
set rs = connect.execute(SQL1)
och sedan skulle jag ta ut värdena i en loop.
(<%do while not recset.eof%>
response.write(<%=recset("värde1")%>)
response.write(<%=recset("värde2")%>) osv..
<%recset.movenext
loop%>)
//SusanneSv: gästboksproblem...
>Förblir informationen i databasen densamma? Alltså, ändras >informationen i databasen likväl som på sidan??
det är det som är det skumma... informationen i databasen stämmer hur bra som helst, det är bara på sidan som det inte stämmer...
Samt: Är den koden du skrev till för att få ut informationen på en sida??
Om det är så så skulle jag göra så här:
japp det är det, ska prova ditt kodexempel =)