Är det någon som skulle kunna hjälpa mej via mail att göra om ett av mina forum till en dagbok med adminsida osv... Skall du använda nån databas? Skall du skriva ett inlägg / dag Jag förstår inte så mycket av vad du säjjer och det var därför jag skrev att jag behövde hjälp från början till slut. Kolla på webwizguide.com koden som finns där är bra, mycket kommentarer mm Nu har jag laddat ner en gästbok därifrån så lyckas jag inte göra nåt av det så ropar jag. *ler*Behöver hjälp att bygga dagbok på nätet!
jag kan inte mycket om ASP så jag behöver hjälp från början till slut...
Mycket tacksam för snabb hjälp.
Om du mailar så skickar jag koderna jag har nu...
kontakt@mikasdesign.com
Eller om det finns någon som har ett sådant skript att dela med sig av....
Mvh
MarikaSv: Behöver hjälp att bygga dagbok på nätet!
I så fall behövs nästan bara en tabell:
- datum/tid
- dagens_handelse
En adminsida
- en textarea (somdu skriver i)
Spara innehållet i db, sätt datum-fältet till dagens datum/tid när du sparar
En allmän sida
hämta alla data (eller om du skall göra ett urval) ur databasen och presentera sortera så att dina poster kommer med senaste datumet överst
klart :-)Sv: Behöver hjälp att bygga dagbok på nätet!
Det bästa är väl att använda en DB?
Jag vet inte hur jag använder access riktigt.
men tack i alla fall för hjälpen!Sv: Behöver hjälp att bygga dagbok på nätet!
Där finns färdiga applikationer, forum, gästböcker mm
Skulle tro att om du installerar gästboken (skall fungera rätt av om du följer instruktionerna) så har du en gästbok som du (jag) skulle kunna modifiera om du gillar utseendet...
Jag har kört nästan allaappz som finns där och det är i princip bara att installera och tuta o köra
imaila om du vill ha mer hjälp med denSv: Behöver hjälp att bygga dagbok på nätet!
behöver du nån mer hjälp så hojta bara tillSv: Behöver hjälp att bygga dagbok på nätet!
Kram
Marika