Hej! Hur ser koden ut där du hämtar dikten. Ger du ID ett värde i koden så att det från Queystringen försvinner? Nu har ja försökt o svara på detta meddelade 3 gånger, men det funkar ej, funkar det nu??? Min kod får inte plats här, när ja skriver den o skickar den får ja felmeddelande! Om du använder raden <code> bilder_dikter.asp?id= <%= Request.Querystring("id") %> </code> så ser det ut som du skickar med en parameter "id" till sidan bilder_dikter.asp, men denna variabel får ju bara sitt värde från <code> Request.QueryString("id") </code> , dvs från föregående sidas anrop.. så den ser inte ut att ändra sig...hm...Hämta från ID
Jag håller på med ett script, som roterar olika dikter typ!
Vi säger att filen heter bilder_dikter.asp
Och varje gång ja uppdaterar sidan så kommer en ny dikt, och det är ju rätt!
Om ja nu vill hämta en speciell dikt från fältet ID i databasen!
Hur gör jag?
Har testat bilder_dikter.asp?id=<%= Request.Querystring("id") %>
Men det funkar ej, de roterar fortfarande!
Nån som kan hjälpa mig?
HassanSv: Hämta från ID
/johan/Sv: Hämta från ID
Sv: Hämta från ID
Kan du adda mig på Icq 55571528 ?
HassanSv: Hämta från ID
OM sidan anropar sig själv för att uppdateras (?) så kan du väl göra som ovan, men antagligen vill du att ASP-koden skall "slumpa" fram ett ID och sedan anropa sidan "bilder_dikter.asp" o skicka med detta ID med t ex:
<code>
<%
Server.Redirect "bilder_dikter.asp?id=" & id
%>
</code>
Medans du någonstan på ASP-sidan kan välja en specifik dikts id och då anropar du ju bara sidan med detta id istället för ett slumpmässigt. Eller har jag förstått helt fel vad du vill ha?!
Lycka till i alla fall!
// Qez