Jag förstår inte, varför vill den inte uppdatera? Du ska bara ha # runt datumet, inga ', dessutom gissar jag att memberID är ett tal, skippa alltså ' där med. Testade med denna men det blev samma fel...? testa denna: Okej, nu löste det sig... Kör du en SQL-Server databas så ska du inte ha # runt datumen. Du kan även skriva såhär...SQL-sats, syntaxfel i UPDATE-uttryck
strSQL = "UPDATE members SET timestamp = '#" & Now & "#' WHERE memberID = '" & session("id") & "' "
Fel:
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Syntaxfel i UPDATE-uttryck.
/clas/include/timestamp.asp, line 10
Line 10 är SQl-satsen här ovanför...
/MolleSv: SQL-sats, syntaxfel i UPDATE-uttryck
strSQL = "UPDATE members SET timestamp = #" & Now & "# WHERE memberID = " & session("id")
/JohanSv: SQL-sats, syntaxfel i UPDATE-uttryck
strSQL = "UPDATE members SET timestamp = #" & Now & "# WHERE memberID = " & session("id")Sv: SQL-sats, syntaxfel i UPDATE-uttryck
strSQL = "UPDATE members SET [timestamp] = #" & Now & "# WHERE memberID = " & session("id")
om inte denna funkar så kan du väl skriva ut fälttypen för timestamp och för memeberID
cya,
PatrikBSv: SQL-sats, syntaxfel i UPDATE-uttryck
Men detta då? Det generarar Error 500, och jag har kollat så jag har skriv-rättigheter till databasen (det funkar med andra satser) och jag har skrivit i SQL-satsen på sidan för att kolla på den och den ser ok ut!
strSQL = "INSERT INTO members (username, password, FirstName, LastName, NickName, tajmstamp, becamember) VALUES('" & frmUser & "', '" & frmPass & "', '" & frmfname & "', '" & frmlname & "', '" & frmNick & "', #" & Now & "#, #" & Now & "#)"
blir:
INSERT INTO members (username, password, FirstName, LastName, NickName, tajmstamp, becamember) VALUES('jsadk', 'jfdksl', 'kjfdsl', 'jfdsl', 'kjfdsl j', #2002-05-08 12:16:09#, #2002-05-08 12:16:09#)Sv: SQL-sats, syntaxfel i UPDATE-uttryck
Sv: SQL-sats, syntaxfel i UPDATE-uttryck
strSQL = "UPDATE members SET [timestamp] = NOW() WHERE memberID = " & session("id")
/Thomas