Hejsan, Du har inte valt en väldigt stor fil som tar tid att ladda upp? Hej hej, Hej Höger musknapp på den folder du vill ha som uppladdningsmapp och väljer egenskaper/properties. Sedan fliken säkerhet/security.Problem med Filuppladdning script (löst)
Jag har läst filuppladdning utan komponenter kursen här på pellesoft, men jag får den inte att fungera. Jag har klistrat in allt i main.asp och upload.asp som man ska men när jag kör main.asp och sen väljer en fil att ladda upp så händer ingenting. Inte ens ett felmeddelande ??
Någon som vet vad problemet kan vara ??
Mvh
RobinSv: Problem med Filuppladdning script
/JohanSv: Problem med Filuppladdning script
Testa att skriva ut lite variabler och att skriva ut något när uppladdningen är klar, jag har själv använt mig av det scriptet och det funkar.
En 10kb stor bild borde gå rätt så fort att ladda upp.
Kolla till vilken katalog du laddar upp, jag brukar ladda upp till Images.
Anna-KarinSv: Problem med Filuppladdning script
Jag har lagt in en response.redirect i slutet av koden. Men den verkställs aldrig. Tror att jag kanske inte har ställt in rätt rättigheter. Lite osäker hur man gör det. Har högerklickat på foldern där jag har filerna och satt skriv och läsrättigheter, men man kanske måste göra något annat ??
MVH
RobinSv: Problem med Filuppladdning script
Om filen laddas upp som den ska så ska redirecten köras.
Testa annars att skriva ut någon text när filen är uppladdad då ser du ju om den blev uppladdad eller inte.
Du kan även testa att skriva ut några variabler innan du laddar upp då får du ett hum om vart det smäller någonstans.
Har du gett IUSER_XXXX rättigheterna?
Det är nämligen den som ska ha skrivrättigheter till mappen.
Anna-KarinSv: Problem med Filuppladdning script
Där listas alla users som har rättigheter i mappen.
Sedan markerar du IUSER_XXXXX och ändrar till skriv/läs rättighet.
Om det är en Win2000 maskin kan du behöva bocka ur "Allow inheritable permission..." och väljer copy på frågan som kommer upp.
Sedan kan du ändra rättigheterna.